Tuesday, December 05, 2006

那年的梦想

小时候,我常和朋友围在一起,高谈阔论着自己的将来...

岁月轻轻地划过我们的脸庞,
留下了痕迹...
我们长大了...
然后梦想变小了。

还记得吗?曾几何时我们都有过很伟大的梦想...
然后,不知道什么时候...
我们渐渐遗忘了它们...
或者,将它们缩小了。

"我以后要当科学家!!"
"我要当歌星..."
"我要带全家人环游世界..."
"妈妈,我以后会买大大的屋子给你住,屋前有很大很大的花园,屋后有游泳池......"
"爸爸,我以后一定会赚好多好多的钱,你就不用这么辛苦......"
"弟弟别哭,姐姐长大了带你到出玩......"
"亲爱的,以后我的事业有成,一定抽空陪你去......"

原来,我们的梦想对外人来说不一定很伟大
但是如果我们能做到,
那对我们身边的人来说,
会是很了不起的事

你还记得那年的梦想吗?
别把它遗留在角落,它可能会偷偷哭泣...
你还记得你对你爱的人的承诺吗?
不要忘记,他们可能还在等待你...

2 comments:

  1. ßAªπº«ìæìflîNìIöÎëz¬ÅH
    ±îcõÄ“≈óØç›äpóéÅCõÄâ¬î\âÔ∞Ω∞ΩöLãÉ...
    ßAªπº«ìæßA∂‘ßA∞ÆìIêlìIè≥≈µ¬ÅH
    ïsóvñYº«ÅCëº√«âi‘∂ìôë“ßA...

    i used to have the CENG NUO with a guy. but i think he has alreadt forgotten, about me.

    ReplyDelete
  2. Wey, both of you, don't bully me la.. me dunno how to read chinese... then? how i knw what you guys talking about?

    ok la.. even dunno what u guys talking about, me oso wanna join..

    i think girls have longer memory than guys. Coz they think about certain ppl on and off.. while guys, they are like a blackboard.. just need to wipe it off..

    I want those that I remember, the memory of me, will be ETCHED FOREVER in their heart and mind. :P

    Cannot forget me!!!!

    ReplyDelete